Inzerát je vlastne propagačný text. Snaží sa „predať“ pozíciu čo najväčšiemu množstvu kandidátov. Aby ste v súčasnej tvrdej konkurencii uspeli, je na to pri písaní pracovnej ponuky potrebné myslieť.
Loviť kandidátov značí zápasiť so silnou konkurenciou. Bojovať s ňou je možné rôznymi zbraňami – ponúkaným platom alebo predovšetkým atraktivitou pozície. Ďalej je to vypracovanie inzerátu. Na čo sa pri tom sústrediť?
1. Lokalita je v Práci za rohom základ a hlavné kritérium, podľa ktorého si ľudia hľadajú miesto vo svojom okolí. Uveďte ho podľa miesta výkonu práce, nie podľa sídla firmy.
2. Zaraďte pozíciu do správneho odboru – ďalšia kľúčová položka, ktorá ľuďom filtruje ponuky. Vyberte dva až tri odbory, pod ktoré je možné vašu pozíciu zadať.
3. Plat – tretí filter, podľa ktorého sa uchádzačom zobrazujú inzeráty. Pokiaľ nemôžete uviesť mzdu za celý mesiac, napíšte napríklad hodinovú sadzbu. Snažte sa s ňou zostať konkurencieschopní, viac (výška mzdy) bude v tomto prípade viac (počet došlých CV).
4. Buďte struční. Ľudia si prezerajú vašu ponuku v mobile, kde sa im nebude chcieť čítať siahodlhé romány. Preto sa snažte spomenúť len to najdôležitejšie, píšte napríklad v odrážkach a ku každej uveďte jednu až dve vety. Rôzne detaily si vyjasníte až pri pohovore.
5. Snažte sa napríklad už v názve pozície vyzdvihnúť, čím sa práca vo vašej firme odlišuje od iných ponúk. Napríklad práca čašníka/čašníčky – je to pekné prostredie reštaurácie, možnosť plánovať si zmeny, zohratý kolektív?
6. Skúste pracovať s emóciami a použiť slová, ktoré ich vyvolajú. Namiesto „budete predávať pekárenské výrobky“ môžete napísať napríklad: „budete predávať pečené dobroty“.
7. Napíšte jasne, čo od uchádzačov požadujete – rozlíšte, čo je podmienkou (dĺžka praxe, jazykové znalosti) a čo je výhodou (vyučenie v odbore).
8. Napíšte, čo ponúkate. Upozornite na všetko pozitívne – zľavy na výrobky a služby, dlhoročnú tradíciu podniku… Prispôsobte sa aj cieľovej skupine. Aké benefity ju lákajú?
9. Získajte spätnú väzbu. Keď inzerát vytvoríte, dajte ho prečítať ľuďom na rovnakej pozícii a opýtajte sa, či je pre nich zrozumiteľný a či by ich nalákal. To isté zistite od uchádzačov na pohovore. Čo ich prinútilo odpovedať? Získate tak cenné informácie na tvorbu inzerátov.