Člen predstavenstva CFO spoločnosti Odvoz a likvidácia odpadu a.s. (OLO)
Menej ako 2 týždne
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
Bratislava, Slovensko
Vzdialenosť od teba uvidíš po zadaní adresy vo výpise ponúk.
Plat
od 5 800 € hrubého
Základná zložka odmeny pre danú pozíciu je daná minimálne na úroveň mesačne od 5.800 Euro brutto + bonus vo výške 50% ročného platu v závislosti od plnenia kľúčových ukazovateľov „KPIs“.
Úväzok
Práca na plný úväzok
Vzdelanie
Vysokoškolské II. stupňa
Zaradené
Vrcholový manažment, Ekonomický/finančný riaditeľ
O pozícii
Náplň práce, právomoci a zodpovednosti:
Cieľom obsadzovanej pozície je z finančného hľadiska zabezpečiť, aby spoločnosť OLO a.s. plnila svoje spoločenské, environmentálne, a ekonomické poslanie v oblasti nakladania s komunálnym a stavebným odpadom (vrátane zabezpečenia cieľov pre recykláciu či energetické zhodnocovanie). Cieľom je tiež dosiahnuť finančnú udržateľnosť, zaviesť rozhodovanie na základe dát, zabezpečiť rozvoj spoločnosti v súlade s environmentálnou legislatívou po stránke technologickej, organizačnej a personálnej.
Rozsah zodpovednosti:
Vo vzťahu k valnému zhromaždeniu, predstavenstvu a dozornej rade CFO zodpovedá najmä za:
- tvorbu finančnej a obchodnej stratégie a politiky spoločnosti a dohľad nad ich realizáciou s cieľom zabezpečiť finančnú stabilitu a rast spoločnosti,
- tvorbu finančného a obchodného plánu spoločnosti a vyhodnocovanie jeho plnenia spolu s reportingom akcionárovi,
- zabezpečenie financovania spoločnosti
- finančné analýzy spoločnosti a navrhuje opatrenia na zlepšenie stavu hospodárenia,
- analýzy návratnosti kľúčových projektov („business cases“),
- participuje na strategických zámeroch a úlohách ostatných úsekov a závodov v oblasti ekonomiky,
- zabezpečuje prehľady pre CEO ako i orgány spoločnosti o reálnej majetkovej a finančnej situácie spoločnosti,
- komplexné zabezpečenie a spracovanie ekonomickej agendy spoločnosti,
- riadenie prevádzkového chodu zverených oddelení, ktorými sa zabezpečujú jednotlivé ekonomické, obchodné a nákupné operácie a zmluvné vzťahy,
- analyzuje účtovné postupy a činnosti a zabezpečuje ich úplnosť a presnosť
- riadenie vzťahov a spoluprácu s úradmi, bankami a audítormi,
- zodpovedá za dosahovanie stanovených finančných cieľov spoločnosti
- vypracováva, pripomienkuje a predkladá na schválenie interné predpisy v oblasti ekonomiky, obchodu a nákupu spoločnosti
- pripravuje, pripomienkuje a uzatváranie zmluvy v zmysle interných predpisov spoločnosti,
- metodicky riadi, navrhuje interné dokumenty na dosahovanie finančných cieľov
- podieľa sa na implementácii, udržiavaní a zlepšovaní SMK, SEM, SM BOZP,
- zodpovedá za tvorbu a revíziu internej dokumentácie v oblasti zabezpečovaných procesov/činnosti.
Vo vzťahu k spoločnosti zodpovedá najmä za:- spoluprácu s technickým úsekom v napĺňaní cieľov v kontexte efektívnej správy a udržateľného rozvoja majetku spoločnosti, ktorý vedie ku udržateľnému riadeniu spoločnosti a upevňovaniu jej postavenia na trhu,
- dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov vzťahujúcich sa na finančnú a investičnú činnosť spoločnosti,
- organizovanie a riadenie činností organizačných útvarov na riadenom úseku,
- vykonávanie funkcie zamestnávateľa v pracovnoprávnych vzťahoch na základe kompetencie delegovanej predstavenstvom,
- efektívne riadenie pracovného tímu a nastavenie motivačného manažérskeho odmeňovania pre zamestnancov v medziach zákona,
- participácia na vydávaní interných predpisov spoločnosti, a to najmä mzdového poriadku a zásad hospodárenia s majetkom spoločnosti,
- vykonávanie kompetencií zamestnávateľa vo vzťahu k odborovým organizáciám
- riadi prevádzkový chod oddelenia nákupu spoločnosti, ktorá je verejným obstarávateľom v zmysle zákona o verejnom obstarávaní,
- riadi prevádzkový chod oddelenia obchodu spoločnosti, vrátane zodpovednosti za zmluvné vzťahy s Hlavným mestom Slovenskej republiky Bratislava,
- ekonomické riadenie spoločnosti a zabezpečovanie jej činnosti v súlade so schváleným obchodným, investičným a finančným plánom,
- tvorbu strednodobých a dlhodobých finančných, investičných a obchodných plánov,
- vedenie účtovníctva spoločnosti a vedenie ďalších čiastkových evidencií dokumentov súvisiacich s jej činnosťou,
- zabezpečovanie kontroly a analýzy podnikateľskej činnosti,
- odborný rozvoj zamestnancov na riadených úsekoch spoločnosti,
- riadny chod svojich oddelení, ktorými zabezpečuje jednotlivé ekonomické operácie,
- plánovanie, riadenie, kontrolu, hodnotenie a efektívne využívanie zdrojov úseku (tj. finančné, materiálne a ľudské zdroje),
- zachovávanie a nepoškodenie dobrého mena spoločnosti a jej imidžu.
Vo vzťahu k tretím osobám zodpovedá najmä za:
- uzatváranie, podpisovanie a vypovedávanie zmlúv, vedenie rokovaní o obchodných, nájomných a iných zmluvách, ktoré podľa KPP patria do jeho kompetencie,
- uzatváranie obchodných, nájomných a iných zmlúv (objednávok) podľa limitov určených základnými organizačnými predpismi v rámci kompetencií definovaných splnomocnením,
- schvaľovanie účtovných a hospodárskych operácií v rozsahu oprávnení uvedených v príslušnej smernici spoločnosti,
- vedenie rokovaní s orgánmi štátnej správy a samosprávy v rámci kompetencií definovaných splnomocnením,
- spoluprácu s úradmi, bankami a audítormi
Informácie o výberovom konaní:
Účasť vo výberovom konaní
V prípade záujmu o účasť vo výberovom konaní o pozíciu CFO prosíme o zaslanie podkladov e-mailom na vyberovekonania@bratislava.sk do 7.1.2026 (vrátane 7.1.2026):
1. Žiadosť o zaradenie do výberového konania s vyznačením pozície a spoločnosti, o ktorú sa uchádzač uchádza – sprievodný list;
2. Životopis;
3. Zoznam referencií – minimálne 3 referencie systémom 360 (podriadený, nadriadený a kolega);
4. Čestné vyhlásenie o osobných údajoch vo vzťahu k referujúcim osobám – podpisuje uchádzač. Vyžaduje sa len v prípade, ak uchádzač poskytol referencie iné než v zamestnaneckom pomere s jeho zamestnávateľom (t. j. nie je potrebné doložiť čestné vyhlásenie, ak sú referujúce osoby zamestnané u toho istého zamestnávateľa ako uchádzač) – podľa vzoru, ktorý tvorí prílohu A tohto oznámenia.
Uchádzač je povinný zaslať každý dokument zvlášť formou výlučne vo formáte PDF (buď export alebo riadny sken). Fotografie mobilom nebudú akceptované.
Výberové konanie pozostáva z nasledovných krokov:
- Zozbieranie podkladov od uchádzačov.
- Zaslanie profesijného dotazníka vhodným uchádzačom a dožiadanie ďalších potrebných dokladov.
- Osobný detailný pohovor s vhodnými uchádzačmi.
- Overenie referencií uchádzača.
- Zostavenie užšieho výberu maximálne piatich vhodných uchádzačov, ktorí sa budú prezentovať a budú vypočutí výberovou komisiou.
- Vybratí kandidáti zašlú mestu vypracované zadanie podľa požiadaviek mesta – stratégiu finančného rozvoja spoločnosti v súlade s očakávaniami mesta v rozsahu a štandarde, aký sa bežne očakáva na trhu pri podobných výberových konaniach. Zadanie bude došpecifikované a zaslané uchádzačom v predstihu, pričom na vypracovanie zadania bude uchádzačom k dispozícii obmedzený časový úsek. Vypracovanie bude sprístupnené výberovej komisii v dostatočnom predstihu pred vypočutím.
- Vypočutie uchádzača pred odbornou výberovou komisiou. Vypočutie pred komisiou bude neverejné. Možnosť prezentácie vypracovaného zadania.
- Po vybratí uchádzača výberovou komisiou uchádzač zdokladuje svoje deklarované vzdelanie a bezúhonnosť (poskytnutím potrebných dokladov a podkladov).
Zaslaním žiadosti o zaradenie do výberového konania uchádzač berie na vedomie a súhlasí, že:
• na osobný pohovor a do užšieho výberu sa pozývajú iba uchádzači, ktorí na základe rozhodnutia výberovej komisie najlepšie splnia kritéria uvedené v sekcii požiadaviek na danú pozíciu; výberová komisia má výlučnú právomoc rozhodnúť o tom, ktorý uchádzač bude pozvaný na osobný pohovor a do užšieho výberu;
• zaslaním požadovaných dokladov nevniká uchádzačovi nárok na osobný pohovor ani na ďalšiu účasť vo výberovom procese;
• v odôvodnených prípadoch bude mesto vykonávať štandardnú forénznu analýzu (background check) uchádzača, pričom nálezy z tejto analýzy budú dôverne poskytnuté výberovej komisii, ktorá ich zohľadní pri výbere;
• že bude dodržiavať mlčanlivosť o nezverejnených dokumentoch o spoločnosti/organizácii, ak mu také poskytne mesto pre účely spracovania rozvojového plánu organizácie/spoločnosti (štúdie);
• bude hlásiť prípadný lobistický či iný nevhodný a neprimeraný kontakt a/alebo konflikt záujmov v súvislosti s výberovým konaním.
Prípadné otázky prosím adresujte emailom na: vyberovekonania@bratislava.sk
Vyhlasovateľ výberového konania:
Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava, Primaciálne námestie č. 1, 814 99 Bratislava, IČO: 00603481.
Celé znenie inzerátu je zverejnené na https://bratislava.sk/mesto-bratislava/sprava-mesta/organizacie-mesta/obchodne-spolocnosti-mesta/olo
Požiadavky na zamestnanca:
Pre ideálneho kandidáta na danú pozíciu sú očakávané a zohľadňované nasledovné požiadavky a spôsobilosti:
Vzdelanie a požadovaná prax:
- vysokoškolské vzdelanie II. stupňa – ekonómia, financie, manažment, prípadne iný vhodný súvisiaci odbor,
- prax na riadiacej pozícii 7 rokov, z toho najmenej 3 roky na pozícii vrcholového finančného riadenia podnikov; prax v oblasti príbuznej alebo porovnateľnej odpadovému hospodárstvu je výhodou, nie však podmienkou.
Funkčné spôsobilosti
- rozhoduje sa na základe dát
- ovláda zásady a spôsoby strategického finančného plánovania a ekonomického riadenia spoločnosti porovnateľných rozmerov a štruktúry
- ovláda všeobecne záväzné legislatívne predpisy regulujúce činnosť spoločnosti vrátane základných zásad obchodného práva, ako aj finančné nástroje potrebne pre efektívne spravovanie spoločnosti
- ovláda zásady a techniky obchodného rokovania,
- rozumie procesom plánovania a rozpočtovania vo všeobecnosti, ako aj pri riadení projektu,
- ovláda finančné riadenie, controlling, plán a cenotvorbu ako aj účtovníctvo a dane v relevantnom segmente
- ovláda spoločenský protokol.
Osobné spôsobilosti
- má silnú morálnu integritu a správa sa eticky za každých okolností,
- je schopný prijímať rozhodnutia a niesť za ne zodpovednosť,
- je schopný rozpoznať potrebu zmeny a zaviesť ju,
- v rokovaniach prejavuje vysokú mieru presvedčivosti a zároveň je taktný a diplomatický,
- je schopný efektívne a psychologicky účinne ovplyvňovať postoje a názory zamestnancov na podriadenom úseku a viesť ich k podnikateľskému mysleniu,
- vie pozitívne ovplyvňovať vzťahy medzi zamestnancami spoločnosti (eliminuje napätia a konflikty, stimuluje spoluprácu, pozitívne ovplyvňuje štýl komunikácie v spoločnosti),
- ovláda individuálny prístup k zamestnancovi,
- vie presvedčiť podriadených o rozhodnutiach vedenia spoločnosti,
- dokáže presadiť aj „nepopulárne“ opatrenia.
Vyššie uvedené požiadavky a spôsobilosti predstavujú požiadavky na ideálneho uchádzača, od ktorých sa výberová komisia môže primerane v odôvodnených prípadoch odchýliť na základe svojho rozhodnutia.
Alebo skús mobilnú apku
Uvidíš ponuky vo svojom okolí a všetky svoje odpovede budeš mať vždy poruke
Naskenuj kód
V Práci za rohom máš najväčšiu šancu nájsť si prácu blízko domova a prestať dochádzať. Vyberaj z voľných miest a brigád po celom Slovensku, napríklad v lokalitách Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Banská Bystrica, Nitra, Trnava, Trenčín a mnohých ďalších.
Používame cookies, pozri Podmienky služby. A tiež chránime tvoje osobné údaje, pozri Zásady ochrany súkromia. Viac o reklame na portáloch Alma Career a transparentnosti si môžete prečítať na našej Informačnej stránke. Tu je naša Technická špecifikácia.