Predseda predstavenstva – CEO spoločnosti odvoz a likvidácia odpadu a.s. (OLO)
Včerajšie
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
Ivanská cesta, Bratislava, Slovensko
Vzdialenosť od teba uvidíš po zadaní adresy vo výpise ponúk.
Plat
od 7 000 € hrubého
Základná zložka odmeny pre danú pozíciu je daná minimálne na úroveň mesačne od 7000 Euro brutto + bonus vo výške 50% ročného platu v závislosti od plnenia kľúčových ukazovateľov „KPIs“.
Úväzok
Práca na plný úväzok
Vzdelanie
Vysokoškolské II. stupňa
Zaradené
Vrcholový manažment, Generálny riaditeľ
O pozícii
Náplň práce, právomoci a zodpovednosti:
Cieľom obsadzovanej pozície je vo všeobecnosti zabezpečiť, aby spoločnosť OLO a.s. plnila svoje spoločenské, environmentálne, a ekonomické poslanie v oblasti nakladania s komunálnym a stavebným odpadom (vrátane zabezpečenia cieľov pre recykláciu či energetické zhodnocovanie). Cieľom je tiež dosiahnuť finančnú udržateľnosť, zaviesť rozhodovanie na základe dát, zabezpečiť rozvoj spoločnosti v súlade s environmentálnou legislatívou po stránke technologickej, organizačnej a personálnej.
Rozsah zodpovednosti:
Vo vzťahu k valnému zhromaždeniu, predstavenstvu a dozornej rade CEO zodpovedá najmä za:
vypracovanie návrhov koncepcií a strategických plánov budúceho smerovania spoločnosti,
vypracovanie ročnej účtovnej závierky spoločnosti,
vypracovanie návrhu organizačnej štruktúry a organizačného poriadku, a ich predloženie na rokovanie predstavenstva,
vykonávanie opatrení na odstránenie zistených nedostatkov v hospodárení a činnosti spoločnosti,
riadenie procesu prehodnocovania, formulácie, a následného dohľadu nad implementáciou stratégie a vízie spoločnosti;
dohľad a zabezpečovanie implementácie strategických cieľov rozvoja v hlavných funkčných oblastiach;
riadenie zvereného úseku a zodpovednosť za plnenie úloh;
zabezpečuje úlohy zverené do kompetencie predsedu predstavenstva spočívajúce vo výkone a spracovaní podkladových materiálov, čiastkových realizácií, sumarizácií, analýz a úloh, ktoré predstavenstvo CEO uloží,
plnenie uznesení predstavenstva.
Vo vzťahu k spoločnosti zodpovedá najmä za:
dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov vzťahujúcich sa na všeobecnú činnosť spoločnosti,
všeobecné riadenie spoločnosti a zabezpečovanie jej činnosti v súlade so schváleným obchodným, investičným a finančným plánom,
organizačné, technické, metodické riadenie činnosti spoločnosti vyplývajúce z rozhodnutí predstavenstva a realizáciu úloh predstavenstva,
tvorbu strednodobých a dlhodobých finančných, investičných a obchodných plánov,
organizovanie a riadenie činností organizačných útvarov na riadenom úseku,
plánovanie, riadenie, kontrolu, hodnotenie a efektívne využívanie zdrojov úseku (tj. finančné, materiálne a ľudské zdroje),
vykonávanie funkcie zamestnávateľa v pracovnoprávnych vzťahoch na základe kompetencie delegovanej predstavenstvom,
efektívne riadenie pracovného tímu a nastavenie motivačného manažérskeho odmeňovania pre zamestnancov v medziach zákona,
odborný rozvoj zamestnancov na riadených úsekoch spoločnosti,
vykonávanie kompetencií zamestnávateľa vo vzťahu k odborovým organizáciám, vedenie kolektívneho vyjednávania,
zabezpečenie vydávania interných predpisov spoločnosti,
zabezpečovanie kontroly a analýzy podnikateľskej činnosti,
ak si to vyžadujú zámery spoločnosti, zriaďuje svoje poradné orgány, určuje náplň ich činnosti, vymenúva a odvoláva ich členov,
zachovávanie a nepoškodenie dobrého mena spoločnosti a jej imidžu.
Vo vzťahu k tretím osobám zodpovedá najmä za:
uzatváranie, podpisovanie a vypovedávanie zmlúv, vedenie rokovaní o obchodných, nájomných a iných zmluvách, ktoré patria do jeho kompetencie,
uzatváranie obchodných, nájomných a iných zmlúv (objednávok) podľa limitov určených základnými organizačnými predpismi v rámci kompetencií definovaných splnomocnením,
schvaľovanie účtovných a hospodárskych operácií v rozsahu oprávnení uvedených v príslušnej smernici spoločnosti,
vedenie rokovaní s orgánmi štátnej správy a samosprávy v rámci kompetencií definovaných splnomocnením,
spoluprácu s úradmi, bankami, audítormi, a zástupcami akcionára
Informácie o výberovom konaní:
Účasť vo výberovom konaní
V prípade záujmu o účasť vo výberovom konaní prosíme o zaslanie podkladov e-mailom na vyberovekonania@bratislava.sk do 05.09.2025 (vrátane 05.09.2025):
1. Žiadosť o zaradenie do výberového konania – sprievodný list;
2. Životopis;
3. Zoznam referencií – minimálne 3 referencie systémom 360 (podriadený, nadriadený a kolega);
4. Súhlas so spracúvaním osobných údajov – podpisuje uchádzač vo svojom mene. Podľa vzoru, ktorý tvorí prílohu A tohto oznámenia;
5. Čestné vyhlásenie o osobných údajoch vo vzťahu k referujúcim osobám – podpisuje uchádzač. Vyžaduje sa len v prípade, ak uchádzač poskytol referencie iné než v zamestnaneckom pomere s jeho zamestnávateľom (t. j. nie je potrebné doložiť čestné vyhlásenie, ak sú referujúce osoby zamestnané u toho istého zamestnávateľa ako uchádzač) – podľa vzoru, ktorý tvorí prílohu B tohto oznámenia.
Uchádzač je povinný zaslať každý dokument zvlášť formou výlučne vo formáte PDF (buď export alebo riadny sken). Fotografie mobilom nebudú akceptované.
Výberové konanie pozostáva z nasledovných krokov:
- Zozbieranie podkladov od uchádzačov.
- Zaslanie profesijného dotazníka vhodným uchádzačom a dožiadanie ďalších potrebných dokladov.
- Osobný detailný pohovor s vhodnými uchádzačmi.
- Overenie referencií uchádzača.
- Zostavenie užšieho výberu maximálne piatich vhodných uchádzačov, ktorí sa budú prezentovať a budú vypočutí výberovou komisiou.
- Vybratí kandidáti zašlú mestu vypracovaný rozvojový plán spoločnosti (viac informácií bude poskytnutých v dostatočnom časovom predstihu). Vypracovanie rozvojového plánu sa vyžaduje v rozsahu a štandarde, aký sa bežne očakáva na trhu pri podobných výberových konaniach. Zadanie bude došpecifikované a zaslané uchádzačom v predstihu, pričom na vypracovanie zadania bude uchádzačom k dispozícii obmedzený časový úsek. Vypracovanie bude sprístupnené výberovej komisii v dostatočnom predstihu pred vypočutím.
- Zverejnenie profesijného CV a pred vypočutím výberovou komisiou za predpokladu, že uchádzač bude zaradený do užšieho výberu.
- Vypočutie uchádzača pred odbornou výberovou komisiou. Vypočutie pred komisiou bude mať verejnú časť a neverejnú časť. Možnosť prezentácie prípadovej štúdie.
- Po vybratí uchádzača výberovou komisiou uchádzač zdokladuje svoje deklarované vzdelanie a bezúhonnosť (poskytnutím potrebných dokladov a podkladov).
Zaslaním žiadosti o zaradenie do výberového konania uchádzač berie na vedomie a súhlasí, že:
• na osobný pohovor a do užšieho výberu sa pozývajú iba uchádzači, ktorí na základe rozhodnutia výberovej komisie najlepšie splnia kritéria uvedené v sekcii požiadaviek na danú pozíciu; výberová komisia má výlučnú právomoc rozhodnúť o tom, ktorý uchádzač bude pozvaný na osobný pohovor a do užšieho výberu;
• zaslaním požadovaných dokladov nevniká uchádzačovi nárok na osobný pohovor ani na ďalšiu účasť vo výberovom procese;
• v odôvodnených prípadoch bude mesto vykonávať štandardnú forénznu analýzu (background check) uchádzača, pričom nálezy z tejto analýzy budú dôverne poskytnuté výberovej komisii, ktorá ich zohľadní pri výbere;
• že bude dodržiavať mlčanlivosť o nezverejnených dokumentoch o spoločnosti/organizácii, ak mu také poskytne mesto pre účely spracovania rozvojového plánu organizácie/spoločnosti (štúdie);
• bude hlásiť prípadný lobistický či iný nevhodný a neprimeraný kontakt a/alebo konflikt záujmov v súvislosti s výberovým konaním.
Prípadné otázky prosím adresujte emailom na: vyberovekonania@bratislava.sk
Vyhlasovateľ výberového konania:
Hlavné mesto Slovenskej republiky Bratislava, Primaciálne námestie č. 1, 814 99 Bratislava, IČO: 00603481.
Celé znenie inzerátu je zverejnené na https://cdn-api.bratislava.sk/strapi-homepage/upload/CEO_OLO_2025_96c1d2f87d.pdf
Požiadavky na zamestnanca:
Pre ideálneho kandidáta na danú pozíciu sú očakávané a zohľadňované nasledovné požiadavky a spôsobilosti:
Vzdelanie a požadovaná prax
- vysokoškolské vzdelanie II. stupňa – manažment, technické, finančné alebo ekonomické zameranie, prípadne iný vhodný súvisiaci odbor;
- prax na riadiacej pozícii 8 rokov, z toho najmenej 5 roky na pozícii vrcholového riadenia podnikov; prax v oblasti príbuznej alebo porovnateľnej odpadovému hospodárstvu je výhodou, nie však podmienkou.
2. Funkčné spôsobilosti
- ovláda zásady a spôsoby strategického plánovania a riadenia spoločnosti porovnateľných rozmerov a štruktúry s cieľom plnenia viacerých cieľov spoločnosti vychádzajúcich zo stratégie spoločnosti,
- ovláda všeobecne záväzné legislatívne predpisy regulujúce činnosť spoločnosti vrátane základných zásad obchodného práva,
- pozná a v primeranom rozsahu uplatňuje vývojové trendy v oblasti odpadového hospodárstva;
- ovláda zásady podnikateľského riadenia spoločnosti,
- pozná a uplatňuje techniky riadenia zmeny a aplikácie stratégie do praxe s cieľom plniť víziu a misiu spoločnosti,
- pozná a uplatňuje spôsoby a metódy operatívneho riadenia spoločnosti,
- ovláda zásady a techniky obchodného rokovania,
- rozumie zásadám a technikám ekonomického riadenia spoločnosti,
- rozumie procesom plánovania a rozpočtovania vo všeobecnosti, ako aj pri riadení projektu,
- ovláda uplatňovanie jednotlivých nástrojov a systémov personálneho riadenia a riadenia a vedenia ľudí,
- ovláda spoločenský protokol.
3. Osobné spôsobilosti
- je schopný prijímať rozhodnutia a niesť za ne zodpovednosť,
- efektívne spolupracuje tak, aby spolupráca a rokovania viedli k výsledku,
- je schopný rozpoznať potrebu zmeny a zaviesť ju,
- v rokovaniach prejavuje vysokú mieru presvedčivosti a zároveň je taktný a diplomatický,
- je schopný efektívne a psychologicky účinne ovplyvňovať postoje a názory zamestnancov na podriadenom úseku a viesť ich k podnikateľskému mysleniu,
- vie pozitívne ovplyvňovať vzťahy medzi zamestnancami spoločnosti (eliminuje napätia a konflikty, stimuluje spoluprácu, pozitívne ovplyvňuje štýl komunikácie v spoločnosti),
- ovláda individuálny prístup k zamestnancovi,
- vie vysvetliť a odargumentovaťpodriadeným rozhodnutia vedenia spoločnosti, dokáže presadiť aj „nepopulárne“ opatrenia,
- má silnú morálnu integritu a správa sa eticky za každých okolností.
Vyššie uvedené požiadavky a spôsobilosti predstavuj požiadavky na ideálneho uchádzača, od ktorých sa výberová komisia môže primerane v odôvodnených prípadoch odchýliť na základe svojho rozhodnutia.
Alebo skús mobilnú apku
Uvidíš ponuky vo svojom okolí a všetky svoje odpovede budeš mať vždy poruke
Naskenuj kód
V Práci za rohom máš najväčšiu šancu nájsť si prácu blízko domova a prestať dochádzať. Vyberaj z voľných miest a brigád po celom Slovensku, napríklad v lokalitách Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Banská Bystrica, Nitra, Trnava, Trenčín a mnohých ďalších.
Používame cookies, pozri Podmienky služby. A tiež chránime tvoje osobné údaje, pozri Zásady ochrany súkromia. Viac o reklame na portáloch Alma Career a transparentnosti si môžete prečítať na našej Informačnej stránke. Tu je naša Technická špecifikácia.