Firemný právnik
Menej ako týždeň
Správa služieb diplomatickému zboru, a.s.
Palisády 31, Bratislava, Slovensko
Vzdialenosť od teba uvidíš po zadaní adresy vo výpise ponúk.
Plat
od 2 000 € hrubého
+ mzda od 2000 EUR v závislosti od pracovných skúseností uchádzača + ďalšie odmeny v zmysle vnútorných prepisov spoločnosti, ktoré budú upresnené na osobnom pohovore s uchádzačom
Úväzok
Práca na plný úväzok
Vzdelanie
Vysokoškolské II. stupňa
Jazyky
Angličtina (Stredne pokročilá)
Zaradené
Právo a legislatíva, Právnik
O pozícii
Náplň práce, právomoci a zodpovednosti:
Hľadáme precízneho, pracovitého, spoľahlivého, lojálneho a samostatného firemného právnika.
Pracovné úlohy bude vykonávať podľa pokynov priameho nadriadeného. Pracovná náplň:
- Vypracováva zmluvy v rámci činnosti spoločnosti a spracováva stanoviská pripravovaným zmluvám z hľadiska dodržiavania právnych predpisov a vnútorných predpisov, a to najmä nájomné zmluvy (nebytové/bytové), zmluvy o dielo (vrátane VO), servisné/rámcové zmluvy, mandátne/sprostredkovateľské, zmluvy o spracúvaní osobných údajov. -- Kontroluje povinné náležitosti, formu, súladu so zákonom a internými smernicami a zmluvné „red flags“ (indexácia nájmu, depozit, zmeny účelu užívania, subnájom, zmluvné pokuty/úroky, zodpovednosť, poistenie, odstúpenie, výpovedné dôvody, zverejňovanie v CRZ, atď.).
- Zabezpečuje právne poradenstvo a konzultácie vo veciach dotýkajúcich sa predmetu činnosti a záujmov spoločnosti, poskytuje odbornú poradenskú činnosť a metodické usmernenia všetkým organizačným útvarom spoločnosti.
- Posudzuje z právneho hľadiska materiály, zmluvy a dokumenty predkladané na rozhodnutie a podpis riaditeľovi, predsedovi a členom predstavenstva spoločnosti.
- Vypracováva návrhy žalôb a ďalších právnych podaní súvisiacich s činnosťou spoločnosti a ďalších relevantných úkonov v mene spoločnosti.
- Zastupuje spoločnosť v obchodnoprávnych, občianskoprávnych, pracovnoprávnych, správnych a exekučných konaniach v rozsahu, v akom to právne predpisy pripúšťajú; v trestných veciach zastupuje spoločnosť ako poškodený/oznamovateľ a je súčinný pri obhajobe zabezpečenej externým advokátom.
- Pripravuje návrhy na elektronický platobný rozkaz (upomínacie konanie), návrhov na vykonanie exekúcie a podaní v konkurzných/reštrukturalizačných konaniach.
- Zabezpečuje vymáhanie pohľadávok spoločnosti od momentu ich postúpenia z ekonomického odboru na právne vymáhanie, resp. upustenie od ich vymáhania podľa interných predpisov spoločnosti. Sleduje premlčacie lehoty, vypočítava úroky z omeškania a paušálnu náhrady nákladov v obchodných vzťahoch - eskalačná matica upomienok (1. upomienka, výzva, právne kroky).
- Zabezpečuje vybavovanie úradných vecí na obchodnom registri, súde, okresnom úrade – katastrálnom odbore (vypracovanie návrhov na vklad/poznámku, správa vecných bremien, záložných práv, registrácia zmien v obchodnom registri - zmeny štatutárov, sídla, predmetu činnosti, základného imania) a ďalších úradoch a organizáciách.
- Participuje na revízii interných smerníc, pravidiel a predpisov na zabezpečenie súladu s právnymi a etickými požiadavkami spoločnosti, podpora pri implementácii systému vnútornej kontroly a ochrany osobných údajov a vypracováva zmluvy o spracovávaní osobných údajov (GDPR).
- Zabezpečuje vysporiadanie vlastníckych vzťahov k nehnuteľnostiam (právne due diligence nehnuteľností, kontrola súladu účelu užívania s kolaudáciou, stavebno-právne konania a povoľovania - podľa potreby v súčinnosti s ostatnými oddeleniami).
- V prípade potreby sa účastní na rokovaniach s klientmi, vyhotovuje zápisnice a záznamy z rokovaní, na základe poverenia VO PRAV vedie rokovania a vyjednávania zmluvných podmienok.
- Monitoruje legislatívne zmeny relevantné pre predmet obchodnej činnosti spoločnosti.
- Vykonáva a zodpovedá za zverejňovanie zmlúv a za notifikáciu zmlúv v Centrálnom registri zmlúv v súlade so zákonom č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov a príslušným vnútorným predpisom spoločnosti (v spolupráci s KORD).
- Zabezpečuje evidenciu a systematickú správu právnych dokumentov v súlade s archivačným poriadkom spoločnosti.
- Zabezpečuje agendu podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám: prijímanie a evidenciu žiadostí, posúdenie výnimiek a anonymizáciu, vyhotovenie rozhodnutí/odmietnutí, komunikáciu v lehote, spracovanie odvolaní a zverejňovanie povinných informácií.
Zamestnanecké výhody, benefity:
- Samostatná a zodpovedná pozícia.
- Možnosť nastavovať šablóny, procesy a KPI a zlepšovať vnútorné postupy.
- Úzka spolupráca s vedením a kľúčovými útvarmi (ekonomický, investičný, správa majetku).
- Odborné vzdelávanie (GDPR, insolvenčné minimum, vyjednávanie) a podporu profesného rastu.
- Stabilné zázemie a dlhodobú spoluprácu.
- Možnosť čiastočne flexibilného režimu práce.
- Týždeň dovolenky nad rámec Zákonníka práce
- Príspevok na doplnkové dôchodkové sporenie
Informácie o výberovom konaní:
V prípade, že spĺňate uvedené požiadavky, zašlite Váš životopis s motivačným listom (A4) na našu mailovú adresu personalne@ssdz.sk, najneskôr do 10.10.2025. BEZ ZASLANIA týchto dokumentov uchádzač NEBUDE ZARADENÝ do výberového konania. V predmete e-mailovej žiadosti uveďte nasledovný text: Výberove konanie – firemný právnik.
Zaslaním Vášho životopisu zároveň dávate súhlas so spracovaním Vašich osobných údajov, uvedených v životopise a motivačnom liste za účelom ich spracovania pre potreby výberu na inzerovanú pracovnú pozíciu v zmysle Zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Osobné údaje kandidátov, ktorí neuspeli vo výberovom konaní, budú po ukončení výberového konania zlikvidované v zmysle uvedeného zákona.
Materiály, ktoré nám poskytnete, starostlivo posúdime a oslovíme vybraných uchádzačov s pozvaním na osobný pohovor, ktorý sa uskutoční od 39.týždňa 2025.
Vopred ďakujeme všetkým uchádzačom za prejavený záujem. Zároveň si vyhradzujeme právo kontaktovať len tých kandidátov, ktorí budú spĺňať požiadavky inzerovanej pozície. Ďakujeme za porozumenie.
Požiadavky na zamestnanca:
- VŠ II. stupňa v odbore právo (Mgr.), výhodou JUDr.
- 3+ rokov praxe v obchodnom/občianskom práve, ideálne in-house alebo v oblasti prenájmu a správy nehnuteľností.
- Výborná orientácia v: Občianskom zákonníku, Obchodnom zákonníku, zákone o nájme nebytových priestorov (116/1990 Zb.), infozákone (211/2000), GDPR (Nariadenie + 18/2018 Z. z.), e-Governmente (305/2013), Exekučnom poriadku (233/1995), ZKR (7/2005), upomínacom konaní (307/2016) a RPVS (315/2016).
- Praktická skúsenosť s: tvorbou/revíziou zmlúv, správou nájomných zmlúv (indexácia, kaucie, subnájom, protokoly), vymáhaním pohľadávok (upomienky, EPR, exekúcie, insolvenčné konania), katastrom a ORSR, zverejňovaním zmlúv v CRZ a agendou podľa infozákona.
- Schopnosť viesť rokovania a pripravovať procesné podania; precíznosť a samostatnosť.
- Bezúhonnosť, integrita, výborný písomný prejav v slovenčine.
- Užívateľská práca s e-schránkou a MS Office/365; výhodou skúsenosť s DMS (správa dokumentov).
- Angličtina min. B2 (práca so zmluvami a bežná komunikácia)
Výhodou (NICE TO HAVE)
- Skúsenosť s developerskými/stavebnými povoleniami a kolaudáciami.
- Orientácia v DPH pri nájme a refakturácii energií (pre spoluprácu s ekonómami).
- Skúsenosť so zmluvami verejného obstarávania.
- Skúsenosť u povinnej osoby (CRZ).
Alebo skús mobilnú apku
Uvidíš ponuky vo svojom okolí a všetky svoje odpovede budeš mať vždy poruke
Naskenuj kód
V Práci za rohom máš najväčšiu šancu nájsť si prácu blízko domova a prestať dochádzať. Vyberaj z voľných miest a brigád po celom Slovensku, napríklad v lokalitách Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Banská Bystrica, Nitra, Trnava, Trenčín a mnohých ďalších.
Používame cookies, pozri Podmienky služby. A tiež chránime tvoje osobné údaje, pozri Zásady ochrany súkromia. Viac o reklame na portáloch Alma Career a transparentnosti si môžete prečítať na našej Informačnej stránke. Tu je naša Technická špecifikácia.