banner

Skús vyladenú mobilnú aplikáciu

rating

Chief Accountant

Včerajšie

VOLVO FINANCIAL SERVICES

Senec, Slovakia

Vzdialenosť od teba uvidíš po zadaní adresy vo výpise ponúk.


Plat

od 3 300 € hrubého

The final Salary offer depends on the candidate´s skills and experience.

Úväzok

Práca na plný úväzok

Vzdelanie

Vysokoškolské II. stupňa

Jazyky

Angličtina (Pokročilá)

Zaradené

Ekonomika, financie, účtovníctvo, Hlavný účtovník


O pozícii

Náplň práce, právomoci a zodpovednosti:
We are a captive leasing company within Volvo Group. We are providing financing for our sister companies: Volvo trucks, Renault trucks, Volvo Construction Equipment, and Volvo Bus.
In Slovakia we are a small team with 9 employees within a big company – you can experience a small „family“ company type of feeling while also providing benefits working for one of top world’s corporations. A lot of learning opportunities and interaction with various levels of position in Volvo group in Slovakia, in Central East Europe and even within Europe. Our Volvo way is: everybody counts and is important.

PURPOSE OF THE JOB

Managing all relevant accounting processes, ensures high quality of reporting baseline, and achieves tax Compliance.
Contributing to the maintenance of a strong internal control environment within the accounting function, ensuring VFS and Volvo Group policies and directives are correctly followed, and company is meeting its statutory and regulatory reporting requirements.
Leading financial department in Slovakia which consist of 2 people: person on this position and Junior Accountant.

KEY RESPONSIBILITIES

• Maintain General Ledger
• Ensure General Ledger (GL) reconciliations are implemented and executed, and policies are strictly followed
• Drive and encourage daily control and monitoring within all accounting-relevant processes
• Ensure that Accounts Payable and Accounts Receivable functions are effectively managed
• Preparing financial statements according to IFRS& Group Policy with bridge to local GAAP in financial services
• Knowledge of local tax regulation and implications for the business results, guarantee tax compliance
• Support and consult with operational functions across the organization within a framework of improving
• Provide correct, complete, and timely financial information for statutory and group reporting
• Secure timely and correct Cash-Management
• Comment on key variances for internal and external reporting
• Assist with special projects as required
• Constantly drive efficiency improvement for all accounting - related processes
• Be a professional business partner for (internal and external) auditors and external consultants (e.g. tax consultants)
• Support business functions in delivering accounting and financial advice as needed

Zamestnanecké výhody, benefity:
Will be announced at the interview.

Informácie o výberovom konaní:
Applicants are requested to send their CV and cover letter in English.

Dovoľujeme si Vás informovať, že kontaktovať budeme iba uchádzačov spĺňajúcich požiadavky/ kritériá.
Súhlas s evidenciou a spracovaním osobných údajov podľa Zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov:

V zmysle zákona Zák. č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov súhlasím so správou, spracovaním a uchovaním mojich osobných údajov uvedených v životopise a motivačnom liste a iných prílohách súvisiacich s hľadaním práce iba spoločnosti VFS Financial Services Slovakia, s.r.o. prostredníctvom stránky www.profesia.sk v rámci počítačovej siete internet. Čestne vyhlasujem, že všetky uvedené informácie sú pravdivé a poskytnutie údajov je dobrovoľné na základe vlastného rozhodnutia. Tieto údaje môžu byť spracované výlučne pre účely nájdenia vhodného zamestnanca a pre účely databázy uchádzačov o zamestnanie. Súhlas je daný na dobu určitú po dobu 1 roka. Po období 1 roka budú údaje zlikvidované.
https://www.volvotrucks.sk/content/dam/volvo/volvo-trucks/markets/slovakia/careers/oznamenie-o-spracovavani-osobnych-udajov-uchazdacov-o-zamestnanie.pdf

Požiadavky na zamestnanca:

  • Strong understanding of local Accounting Standards and IFRS
  • Business Central Expertise ( is an advantage )
  • Experience in financial service field would be an advantage
  • Proven ability to challenge current practice, analyze and draw conclusions on findings
  • Analytical mindset, deadline oriented, well organized
  • Proven track record of problem solving and change implementation
  • High level of PC skills ( Microsoft Excel, Power Point )
  • Advanced level of English  ( oral/written )

Vodičský preukaz:
B

Alebo skús mobilnú apku

Uvidíš ponuky vo svojom okolí a všetky svoje odpovede budeš mať vždy poruke

Naskenuj kód

V Práci za rohom máš najväčšiu šancu nájsť si prácu blízko domova a prestať dochádzať. Vyberaj z voľných miest a brigád po celom Slovensku, napríklad v lokalitách Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Banská Bystrica, Nitra, Trnava, Trenčín a mnohých ďalších.

Používame cookies, pozri Podmienky služby. A tiež chránime tvoje osobné údaje, pozri Zásady ochrany súkromia. Viac o reklame na portáloch Alma Career a transparentnosti si môžete prečítať na našej Informačnej stránke. Tu je naša Technická špecifikácia.