Leto sa chýli ku koncu a nastáva ideálny čas hľadať nových zamestnancov. Začnite zasa inzerovať ponuky. Máme pár užitočných rád aj čísel, ktoré by vám mohli pomôcť.
Prečo teraz zintenzívniť nábor?
Pretože sa väčšina ľudí vracia definitívne z dovolenky a svoju pracovnú situáciu, ktorú cez leto nechávala tak, začína opäť riešiť. Podľa prieskumu, ktorý sme realizovali prostredníctvom serveru Platy.sk, si v nasledujúcich šiestich mesiacoch plánuje nájsť novú, lepšie platenú prácu až 40 % respondentov. Takmer rovnaký počet zamestnancov je pri svojej pracovnej budúcnosti neistých a len 21 % oslovených miesto zatiaľ meniť nemieni.
Ako by mala vyzerať konkurencieschopná mzda?
Okrem porovnania s celkovou mzdovou hladinou je, pochopiteľne, potrebné pozrieť sa, za koľko podobnú pozíciu ponúkajú iní zamestnávatelia. Situácia na pracovnom trhu stále praje kandidátom, ktorí si môžu vyberať. A peniaze sú pre nich na prvom mieste.
Predstavu o tom, o koľko by si zamestnanci najradšej polepšili, môže tiež poskytnúť vyššie spomínaný prieskum. Podľa neho by s navýšením mzdy o 11 až 20 % bola spokojná tretina zamestnancov, zatiaľ čo 31 % respondentov by si prialo zvýšenie v rozmedzí 20 až 50 %. 13 % oslovených by stačilo zvýšenie platu o 6 až 10 %.
Ako si udržať súčasných zamestnancov?
Zverejnením ponúkanej mzdy v inzeráte sa o jej výške dozvedia súčasní zamestnanci na rovnakých alebo podobných pozíciách, ktorí ak berú menej, budú chcieť pridať. Riešením môže byť stanoviť si na pracovnej pozícii finančnú škálu, v ktorej sa mzda pohybuje. Pokiaľ ju budú poznať zamestnanci aj uchádzači, môže byť dobrým východiskom na ďalšie vyjednávanie. Ďalšie zložky platu – napríklad motivačná zložka alebo bonusy – sa dajú riešiť priamo počas pohovoru s vybranými kandidátmi.
Čím uchádzačov ďalej osloviť?
Aj keď mzda hrá pri rozhodovaní kandidátov veľkú úlohu, záleží im čoraz viac aj na ďalších kritériách – dobrom kolektíve, benefitoch, pracovnom prostredí, flexibilite, pokiaľ ide o miesto a výkon práce, alebo vplyve činnosti firmy. Ak môžete konkurovať čímkoľvek z toho, čo iné firmy nemajú, šup s tým do inzerátu. Zvýšite tak počet životopisov, ktoré k vám dorazia.