Skôr než sa začne nový rok a dopyt po ľuďoch na trhu práce zase stúpne, zverejnite ponuku alebo ponuky zamestnania a získajte pred ostatnými firmami náskok. Zaujmite uchádzačov inzerátom, ktorý im nedá pokoj. Ako na to?
Odlíšte sa názvom pozície
Keď pozíciu nazvete inak ako stovky iných inzerentov, vaša ponuka práce nezapadne medzi ostatnými a navyše dáte najavo, koho presne hľadáte.
Kuchárov potrebujú mraky reštaurácií. Prečo by mal záujemca odpovedať práve na váš inzerát? Ak však budete hľadať „kuchára – odborníka na tradičnú kuchyňu“ alebo „asistenta/ku so schopnosťou zariadiť aj nemožné“, môžete čakať, že sa vám ozvú relevantní záujemcovia, ktorí radi varia hotovky, alebo ľudia, ktorí berú zariaďovanie vecí ako výzvu. A tí ostatní si inzerát minimálne rozkliknú.
Ak ho máte, uveďte do titulku zaujímavý benefit
Možno nie ste práve kreatívna duša a vymýšľať zaujímavé názvy pozícií nepatrí medzi vaše silné stránky. V tom prípade sa zamyslite, aké benefity ponúkate. Umožňujete home office nad rámec toho, čo ostatní? Nadštandardný plat? Dostane zamestnanec služobné vozidlo?
Vyberte jeden z benefitov a napíšte ho rovno za pozíciu. Dĺžka titulku by mala byť ideálne 50 až 60 znakov, takže stručne, ale jasne. Ostatné výhody nezabudnite spomenúť na konci inzerátu.
- Vodič(ka) balíkovej služby – až 2000 € mesačne
- Telefónny/a operátor/ka zákazníckej linky e-shopu (možnosť plného HO)
Opíšte konkrétne pracovné činnosti
Ak si pracovnou náplňou nie ste istí, spýtajte sa kolegov, ktorí budú s nováčikom pracovať. Vyhnite sa ničnehovoriacim frázam. Je samozrejmé, že očakávate dôslednosť a vysoké pracovné nasadenie. Takže skôr dajte do odrážok všetko, čo bude mať váš budúci kolega na starosti.
- Budete riadiť a dohliadať na chod reštaurácie.
- V spolupráci so šéfkuchárom zostavovať menu.
- Objednávať a strážiť kvalitu surovín.
- Zabezpečovať propagáciu reštaurácie.
Napíšte jasne, čo od uchádzačov požadujete
Rozlíšte, čo je podmienkou prijatia a čo je výhodou. Môže byť pre vás kľúčová prax, vodičský preukaz, práca s určitým systémom či aplikáciou alebo príjemné vystupovanie, zatiaľ čo ukončené stredné vzdelanie a jazyková vybavenosť budú vítaným bonusom.
Upozornite na neobvyklé benefity
Vypísať jasne, akú prácu ponúkate, je základ. Na druhé miesto by mali prísť benefity, ktoré je možné prepočítať na peniaze, pretože práve o tie je podľa našich výskumov veľký záujem. Ak však máte niečo neobvyklé, čo iný bežne neponúka, nezabudnite to spomenúť: zľavy na výrobky a služby, možnosť využívať na rekreáciu podnikovú chatu, dva dni voľna na svadbu.
Zvýraznite dôležité informácie
Na internete ľudia nečítajú písmeno po písmene. Preskakujú, prechádzajú očami jeden inzerát za druhým a pátrajú po tom, čo ich zaujíma. Inzerát nepíšte príliš dlhý. Pár odrážok k základným vyššie uvedeným sekciám bude stačiť. Najdôležitejšie informácie v texte zvýraznite tučným písmom.