banner

Skús vyladenú mobilnú aplikáciu

rating

Domov

-

Tipy na hľadanie práce

-

Naberte ľudí teraz a získajte náskok. Ako napísať atraktívny inzerát?

Naberte ľudí teraz a získajte náskok. Ako napísať atraktívny inzerát?

Naberte ľudí teraz a získajte náskok. Ako napísať atraktívny inzerát?

Skôr než sa začne nový rok a dopyt po ľuďoch na trhu práce zase stúpne, zverejnite ponuku alebo ponuky zamestnania a získajte pred ostatnými firmami náskok. Zaujmite uchádzačov inzerátom, ktorý im nedá pokoj. Ako na to?

Odlíšte sa názvom pozície

Keď pozíciu nazvete inak ako stovky iných inzerentov, vaša ponuka práce nezapadne medzi ostatnými a navyše dáte najavo, koho presne hľadáte.


Ako získať dobrých ľudí? Dostávajte tipy pravidelne

Zistite, čo funguje iným

Pritiahnite tých pravých

Max 1 e-mail týždenne

Svoje údaje máš v bezpečí. Zobraziť viac

Kuchárov potrebujú mraky reštaurácií. Prečo by mal záujemca odpovedať práve na váš inzerát? Ak však budete hľadať „kuchára – odborníka na tradičnú kuchyňu“ alebo „asistenta/ku so schopnosťou zariadiť aj nemožné“, môžete čakať, že sa vám ozvú relevantní záujemcovia, ktorí radi varia hotovky, alebo ľudia, ktorí berú zariaďovanie vecí ako výzvu. A tí ostatní si inzerát minimálne rozkliknú.

 

Ak ho máte, uveďte do titulku zaujímavý benefit

Možno nie ste práve kreatívna duša a vymýšľať zaujímavé názvy pozícií nepatrí medzi vaše silné stránky. V tom prípade sa zamyslite, aké benefity ponúkate. Umožňujete home office nad rámec toho, čo ostatní? Nadštandardný plat? Dostane zamestnanec služobné vozidlo?


Vyberte jeden z benefitov a napíšte ho rovno za pozíciu. Dĺžka titulku by mala byť ideálne 50 až 60 znakov, takže stručne, ale jasne. Ostatné výhody nezabudnite spomenúť na konci inzerátu.

  • Vodič(ka) balíkovej služby – až 2000 € mesačne
  • Telefónny/a operátor/ka zákazníckej linky e-shopu (možnosť plného HO)

 

Opíšte konkrétne pracovné činnosti

Ak si pracovnou náplňou nie ste istí, spýtajte sa kolegov, ktorí budú s nováčikom pracovať. Vyhnite sa ničnehovoriacim frázam. Je samozrejmé, že očakávate dôslednosť a vysoké pracovné nasadenie. Takže skôr dajte do odrážok všetko, čo bude mať váš budúci kolega na starosti.


  • Budete riadiť a dohliadať na chod reštaurácie.
  • V spolupráci so šéfkuchárom zostavovať menu.
  • Objednávať a strážiť kvalitu surovín.
  • Zabezpečovať propagáciu reštaurácie.

 

Napíšte jasne, čo od uchádzačov požadujete

Rozlíšte, čo je podmienkou prijatia a čo je výhodou. Môže byť pre vás kľúčová prax, vodičský preukaz, práca s určitým systémom či aplikáciou alebo príjemné vystupovanie, zatiaľ čo ukončené stredné vzdelanie a jazyková vybavenosť budú vítaným bonusom.

 

Upozornite na neobvyklé benefity

Vypísať jasne, akú prácu ponúkate, je základ. Na druhé miesto by mali prísť benefity, ktoré je možné prepočítať na peniaze, pretože práve o tie je podľa našich výskumov veľký záujem. Ak však máte niečo neobvyklé, čo iný bežne neponúka, nezabudnite to spomenúť: zľavy na výrobky a služby, možnosť využívať na rekreáciu podnikovú chatu, dva dni voľna na svadbu. 

 

Zvýraznite dôležité informácie

Na internete ľudia nečítajú písmeno po písmene. Preskakujú, prechádzajú očami jeden inzerát za druhým a pátrajú po tom, čo ich zaujíma. Inzerát nepíšte príliš dlhý. Pár odrážok k základným vyššie uvedeným sekciám bude stačiť. Najdôležitejšie informácie v texte zvýraznite tučným písmom.

 

Mohlo by ťa zaujímať

Čo chce v práci generácia Z? Zistite to a doprajte jej to

Čo chce v práci generácia Z? Zistite to a doprajte jej to

Ľudia generácie Z sa narodili približne v rokoch 1997 až 2010 a pomaly preberajú štafetu na trhu práce. Ako tieto mladé talenty motivovať, zapojiť a udržať v kolektíve, kde sú aj starší zamestnanci?

Pozor na diskriminačné formulácie v inzeráte. Nesmú znevýhodňovať mužov ani ženy

Pozor na diskriminačné formulácie v inzeráte. Nesmú znevýhodňovať mužov ani ženy

Zamestnávateľ musí podľa zákona dať pri výberovom konaní šancu mužom aj ženám a nikoho nesmie preferovať. Je potrebné na to myslieť už v samotnom inzeráte. Čoho sa vyvarovať?

Prečo nepísať do inzerátu klišé a čím ich nahradiť?

Prečo nepísať do inzerátu klišé a čím ich nahradiť?

Niektoré slová sa píšu do inzerátov tak nejako automaticky, napríklad komunikatívnosť, flexibilita alebo primerané platové ohodnotenie. Prečo je dobré také slová či frázy vymeniť alebo ich aspoň špecifikovať... celý článok

Všetky články

Hľadáš prácu?

Stiahni si aplikáciu pre uchádzačov.

Google Play
App Gallery
App Store

Ako získať dobrých ľudí? Dostávajte tipy pravidelne

Zistite, čo funguje iným

Pritiahnite tých pravých

Max 1 e-mail týždenne

Svoje údaje máš v bezpečí. Zobraziť viac


V Práci za rohom máš najväčšiu šancu nájsť si prácu blízko domova a prestať dochádzať. Vyberaj z voľných miest a brigád po celom Slovensku, napríklad v lokalitách Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Banská Bystrica, Nitra, Trnava, Trenčín a mnohých ďalších.

Používame cookies, pozri Podmienky služby. A tiež chránime tvoje osobné údaje, pozri Zásady ochrany súkromia. Viac o reklame na portáloch Alma Career a transparentnosti si môžete prečítať na našej Informačnej stránke. Tu je naša Technická špecifikácia.