Viete, čo je na Práci za rohom perfektné? Máte ju vždy na dosah ruky. Všetku komunikáciu s uchádzačmi tak vidíte prehľadne na jednom mieste. Tu je niekoľko tipov, ako aplikáciu využiť čo najefektívnejšie.
Aby vám žiadny kontakt „nezapadol“
Keď uchádzači začnú reagovať a posielať vám e-maily, je to ako nočná mora. Občas vám niečo zapadne do spamu, niekedy príde e-mail bez prílohy, potom začnú prichádzať doplňujúce otázky a je to chaos. S aplikáciou sa takáto kríza nekoná. Uchádzači o zamestnanie sa vám zoradia priamo v telefóne alebo tablete a vy si ich vytriedite podľa vlastnej potreby.
Keď si otvoríte detail uchádzača, uvidíte jeho správu, a ak vám poslal životopis, tak aj ten. Môžete mu priamo odpísať na jeho správu, požiadať ho o doplnenie informácií alebo mu zavolať. Okrem toho sa v spodnej časti obrazovky nachádzajú akcie, ktoré vám pomôžu s triedením:

- Stretneme sa – označte uchádzača, ktorého chcete vidieť.
- Nevyhovuje – ak uchádzač nie je vôbec vhodný na danú pozíciu alebo nespĺňa dôležité kritériá, stačí ho označiť a ďalej neriešiť. Ak by sa vám však v budúcnosti hodil na inú pozíciu, viete, kde ho nájdete.
- Odložiť – páči sa vám CV, ale daný človek nie je vhodný napríklad na aktuálne zverejnenú pozíciu? Môžete si ho „uložiť na neskôr“.
Na základe označených akcií si „zaškatuľkujete“ uchádzačov do príslušného priečinka (stránky) v aplikácii. Ikona zvolenej akcie sa zobrazí aj pri mene uchádzača v jeho detaile. V ideálnom prípade nenechávajte uchádzača bez odpovede. Každá akcia – pozitívna aj negatívna – je pre človeka užitočná. Vďaka tomu vie, na čom je. A vám triedenie pomôže udržať v uchádzačoch poriadok.

Uchádzačov pribúda – ako si triedenie uľahčiť?
Ak dostanete do aplikácie veľký počet odpovedí na inzerát, nedeste sa, že budete musieť preberať uchádzačov jedného po druhom niekoľkokrát, čítať ich životopisy a až potom ich jednotlivo triediť. Urobiť poriadok si môžete aj rýchlejšie vo výpise všetkých uchádzačov. Funguje to podobne ako v obľúbenom Messengeri.

Keď položíte prst na vybraného uchádzača a potiahnete sprava doľava, zobrazia sa rovnaké akcie, ako keď ste v detaile uchádzača. Kliknutím na príslušnú ikonu sa vám uchádzači tiež umiestnia do požadovaného priečinka:

A čo ak sa vám nedarí dovolať?
Medzi základnými akciami je ešte jedna – má výstižný názov „Nedovolané“. Pomôže vám zvýrazniť štítkom všetkých uchádzačov, ktorých ste sa už pokúsili kontaktovať, ale neuspeli ste = viete, že máte neskôr zavolať znova. Vo výpise zbadáte takto označených uchádzačov na prvý pohľad:
