banner

Skús vyladenú mobilnú aplikáciu

rating

Domov

-

Tipy na hľadanie práce

-

Čo chce v práci generácia Z? Zistite to a doprajte jej to

Čo chce v práci generácia Z? Zistite to a doprajte jej to

Čo chce v práci generácia Z? Zistite to a doprajte jej to

Ľudia generácie Z sa narodili približne v rokoch 1997 až 2010 a pomaly preberajú štafetu na trhu práce. Ako tieto mladé talenty motivovať, zapojiť a udržať v kolektíve, kde sú aj starší zamestnanci?

1. Ako sa s nimi dorozumievať


Rýchlosť a jednoduchosť

Generácia Z vyrástla s múdrym telefónom v ruke. Majú radi rýchlu, neformálnu a zrozumiteľnú komunikáciu.

  • Chat (Teams, Slack, WhatsApp Business) je pre bežnú operatívu jasná voľba.
  • E-mail berú skôr ako formálny kanál, vhodný pre oficiálne dokumenty či reporty.
  • Preferujú krátke správy, jasné inštrukcie, odpovede „na prvý šup“.
  • Ak si nie ste istí slovníkom mladých, pozrite sa na ťahák.


Video a vizuálne formáty

Ak niečo môžete ukázať namiesto zložitého vysvetľovania, urobte to. Návody, školenia aj firemné informácie v podobe krátkych videí alebo prezentácií sú veľmi efektívne. Určite viac než dlhé opisy a manuály.

Ako získať dobrých ľudí? Dostávajte tipy pravidelne

Zistite, čo funguje iným

Pritiahnite tých pravých

Max 1 e-mail týždenne

Svoje údaje máš v bezpečí. Zobraziť viac


Rešpektovanie individuality

Nie všetci z generácie Z sú introverti alebo tech geeks. Pracujte s nimi ako s jednotlivcami, nastavte individuálny prístup. Plošné príkazy nemusia fungovať. Dávajte pozor na to, že pri mladšej generácii môže meniť vyznenie celého posolstva aj typ smajlíka. 


2. Čo je pre nich v práci dôležité


Zmysluplnosť a hodnoty

Generácia Z kladie oproti predchádzajúcim generáciám väčší dôraz na etiku, udržateľnosť a spoločenskú zodpovednosť firmy. Chcú vedieť, ako ich práca prispieva k väčšiemu celku. Odpovede na tieto otázky sa oplatí mať pripravené už pri nábore.


Flexibilita

Nejde len o home office. Z hľadiska pracovného času očakávajú mladí možnosť prispôsobiť si pracovný rytmus, ak to ich pozícia dovolí. Vyjdite im v ústrety, ale dajte aj jasné mantinely. 


Rozvoj a vzdelávanie

Rutinná a stále rovnaká práca mladých nenadchne. Chcú sa učiť a dostať sa k zaujímavejšej práci. Očakávajú pravidelnú spätnú väzbu, príležitosti na rozvoj (kurzy, mentoring) a možnosť kariérneho rastu. Zároveň je to príležitosť ukázať im, kde a čo je potrebné z ich strany zlepšiť.


Work-life balance

Generácia Z odmieta vorkoholizmus starších generácií. Zdravá rovnováha práce a voľného času je pre nich kľúčová.


3. Ako ich zapojiť do kolektívu so staršími kolegami


Budovanie mostov

Podporujte medzigeneračný mentoring: mladší zamestnanec sa naučí od skúsenejšieho, starší kolega získa nové pohľady a možno aj digitálne zručnosti. Vždy je však potrebné myslieť na to, že si obaja „parťáci“ musia sadnúť.   


Zapojenie do rozhodovania

Dajte im pocit, že majú hlas. Opýtajte sa na ich názor, pozvite ich do diskusie o projektoch alebo interných zmenách. Čím viac sa budú podieľať na rozhodnutiach, tým budú motivovanejší sa na nich zúčastniť a zapojiť sa. Naopak, s riadením zhora môžete naraziť. 


Spoločné akcie

Organizujte aktivity, kde sa prelomia ľady: teambuilding, raňajky, dobrovoľnícke dni alebo aj porady vonku na čerstvom vzduchu môžu mať význam. Mladí ocenia autenticitu, uvoľnenú atmosféru a navyše to otvorí priestor na to, aby prestali byť uzavretí vo svojej sociálnej bubline a viac sa spoznali s ostatnými kolegami.


Hľadáte zamestnancov z generácie Z? V aplikácii Práca za rohom ich môžete osloviť priamo v ich mobile.


Mohlo by ťa zaujímať

Pozor na diskriminačné formulácie v inzeráte. Nesmú znevýhodňovať mužov ani ženy

Pozor na diskriminačné formulácie v inzeráte. Nesmú znevýhodňovať mužov ani ženy

Zamestnávateľ musí podľa zákona dať pri výberovom konaní šancu mužom aj ženám a nikoho nesmie preferovať. Je potrebné na to myslieť už v samotnom inzeráte. Čoho sa vyvarovať?

Prečo nepísať do inzerátu klišé a čím ich nahradiť?

Prečo nepísať do inzerátu klišé a čím ich nahradiť?

Niektoré slová sa píšu do inzerátov tak nejako automaticky, napríklad komunikatívnosť, flexibilita alebo primerané platové ohodnotenie. Prečo je dobré také slová či frázy vymeniť alebo ich aspoň špecifikovať... celý článok

Prečo je loud quitting pre firmy nebezpečný? Máme 6 tipov, ako mu predchádzať

Prečo je loud quitting pre firmy nebezpečný? Máme 6 tipov, ako mu predchádzať

Zamestnanci z firiem odchádzajú, to je normálne. Záleží však na tom, akým spôsobom. Ak sa rozlúčia v dobrom, ťaží z toho aj firma. Ak však niečo dlhodobo nefunguje, hrozí loud quitting. O čo ide a ako... celý článok

Všetky články

Hľadáš prácu?

Stiahni si aplikáciu pre uchádzačov.

Google Play
App Gallery
App Store

Ako získať dobrých ľudí? Dostávajte tipy pravidelne

Zistite, čo funguje iným

Pritiahnite tých pravých

Max 1 e-mail týždenne

Svoje údaje máš v bezpečí. Zobraziť viac


V Práci za rohom máš najväčšiu šancu nájsť si prácu blízko domova a prestať dochádzať. Vyberaj z voľných miest a brigád po celom Slovensku, napríklad v lokalitách Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Banská Bystrica, Nitra, Trnava, Trenčín a mnohých ďalších.

Používame cookies, pozri Podmienky služby. A tiež chránime tvoje osobné údaje, pozri Zásady ochrany súkromia. Viac o reklame na portáloch Alma Career a transparentnosti si môžete prečítať na našej Informačnej stránke. Tu je naša Technická špecifikácia.