banner

Skús vyladenú mobilnú aplikáciu

rating

Domov

-

Tipy na hľadanie práce

-

Návod: Ako napísať inzerát, aby zaujal tých pravých

Návod: Ako napísať inzerát, aby zaujal tých pravých

Návod: Ako napísať inzerát, aby zaujal tých pravých

Zadať inzerát pre Prácu za rohom nie je žiadna veda. Ak však má byť naozaj úspešný, je dobré dodržiavať niekoľko zásad. Prejdite si ich a na konci nájdete stručné zhrnutie na ich lepšie zapamätanie.

Ako má vyzerať titulok a čo doň nepatrí

Titulok je jednoducho nadpis pre inzerát. Zvyčajne je to prvá vec, ktorú uchádzač či uchádzačka uvidí v aplikácii. Buďte v ňom struční, ale jasne opíšte pozíciu, ktorú potrebujete obsadiť. Opis by mal zodpovedať tomu, čo bude nový kolega alebo kolegyňa po zapracovaní skutočne robiť. Tu je niekoľko tipov, ako takýto titulok môže vyzerať:

 

Ako získať dobrých ľudí? Dostávajte tipy pravidelne

Zistite, čo funguje iným

Pritiahnite tých pravých

Max 1 e-mail týždenne

Svoje údaje máš v bezpečí. Zobraziť viac

  • Špecialista/ka na výdaj v sklade
  • Predavač/ka v obchode s elektrom
  • Konzultant/ka predaja, radca v oblasti technológií

 

Hneď v titulku sa dá spraviť niekoľko chýb, vyhnite sa tým najčastejším:

 

  • NEPOUŽÍVAJTE VŠETKY PÍSMENÁ VEĽKÉ – inzeráty potom pôsobia agresívne a nedôveryhodne.
  • Do titulku nepatrí názov firmy, miesto práce ani plat – tie majú v aplikácii svoje miesto.
  • Nebuďte strohí až príliš – opis vodič, predavač atď. je príliš všeobecný a navyše nepriamo diskriminuje uchádzačky.

 

Pre každú pozíciu vlastný opis

Dajte si tú námahu a investujte do opisu pozície trochu času. Vráti sa vám to formou správnych a kvalitných uchádzačov. Ak hľadáte viacero pozícií a každá je iná, nemalo by sa stávať, že každý váš inzerát sa bude začínať a končiť rovnako.

 

Viete, že: Ľudia si najčastejšie hľadajú prácu na začiatku týždňa? V rámci roka je to obdobie na začiatku januára? Prispôsobte podľa toho uverejnenie svojho inzerátu

 

Neprežeňte to s dĺžkou

Špecialitou Práce za rohom je, že ide o mobilnú aplikáciu. Tomu je potrebné inzerát prispôsobiť. Pamätajte, že ľudia vo všeobecnosti neradi čítajú dlhé texty, a už vôbec nie v mobile. Opis práce teda pokojne zostavte v bodoch. Jasne a stručne. Musíte sa zmestiť do 500 znakov.

 

Ako bude vyzerať náplň práce?

Prispôsobte inzerát uchádzačom a uchádzačkám. Vžite sa do ich kože a opíšte prácu tak, ako by ste si sami chceli prečítať, čo vás na tej pozícii čaká. Môžete sa inšpirovať týmito príkladmi z praxe:

 

  • „Hľadáme kuriéra pre zásielkovú službu. Budete doručovať zákazníkom balíčky po celom meste, takže musíte vedieť dobre šoférovať. A hoci už máme celú bandu kuriérov, väčšinu dňa budete v aute sám/sama. Preto očakávame samostatnosť. Trúfnete si na to?“
  • „Dobre vieš, že bez práce nie sú koláče. No vieš na ne zarobiť to správne cesto? Pridaj sa k nám. Do našej novootvorenej domácej pekárne vo Vavrišove totiž hľadáme skúseného pekára či pekárku. V tíme ťa čakajú ďalší traja kolegovia a určite sa s nami nebudeš nudiť.“

 

Tip personalistu: Napíšte inzerát „ľudsky“, aby mu každý rozumel. Zvoľte však tón, ktorý je typický pre vašu spoločnosť. Inak bude komunikovať banka, inak pekáreň alebo e-shop.

 

Požiadavky áno, ale nie prehnané

Dali ste si s inzerátom prácu, uviedli ste doň všetko dôležité, a uchádzači sa nehrnú? Popremýšľajte, či ste to neprehnali s požiadavkami. Nehľadajte supermanov! Prax dokazuje, že ak budete žiadať priveľa, odradíte skromných uchádzačov. Opíšte najmä to dôležité, čo nepustí (napríklad znalosť niektorých programov alebo vodičský preukaz, ak ide o obchodného zástupcu pre celé Záhorie).

 

A ako zabezpečiť, aby boli požiadavky v inzeráte prehľadné a viditeľné na prvý pohľad? Využite napríklad odrážky alebo iné symboly. Do jedného inzerátu však len jeden typ odrážok, hoci si je z čoho vyberať:

 

Mohlo by ťa zaujímať

Čo chce v práci generácia Z? Zistite to a doprajte jej to

Čo chce v práci generácia Z? Zistite to a doprajte jej to

Ľudia generácie Z sa narodili približne v rokoch 1997 až 2010 a pomaly preberajú štafetu na trhu práce. Ako tieto mladé talenty motivovať, zapojiť a udržať v kolektíve, kde sú aj starší zamestnanci?

Pozor na diskriminačné formulácie v inzeráte. Nesmú znevýhodňovať mužov ani ženy

Pozor na diskriminačné formulácie v inzeráte. Nesmú znevýhodňovať mužov ani ženy

Zamestnávateľ musí podľa zákona dať pri výberovom konaní šancu mužom aj ženám a nikoho nesmie preferovať. Je potrebné na to myslieť už v samotnom inzeráte. Čoho sa vyvarovať?

Prečo nepísať do inzerátu klišé a čím ich nahradiť?

Prečo nepísať do inzerátu klišé a čím ich nahradiť?

Niektoré slová sa píšu do inzerátov tak nejako automaticky, napríklad komunikatívnosť, flexibilita alebo primerané platové ohodnotenie. Prečo je dobré také slová či frázy vymeniť alebo ich aspoň špecifikovať... celý článok

Všetky články

Hľadáš prácu?

Stiahni si aplikáciu pre uchádzačov.

Google Play
App Gallery
App Store

Ako získať dobrých ľudí? Dostávajte tipy pravidelne

Zistite, čo funguje iným

Pritiahnite tých pravých

Max 1 e-mail týždenne

Svoje údaje máš v bezpečí. Zobraziť viac


V Práci za rohom máš najväčšiu šancu nájsť si prácu blízko domova a prestať dochádzať. Vyberaj z voľných miest a brigád po celom Slovensku, napríklad v lokalitách Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Banská Bystrica, Nitra, Trnava, Trenčín a mnohých ďalších.

Používame cookies, pozri Podmienky služby. A tiež chránime tvoje osobné údaje, pozri Zásady ochrany súkromia. Viac o reklame na portáloch Alma Career a transparentnosti si môžete prečítať na našej Informačnej stránke. Tu je naša Technická špecifikácia.