Zadať inzerát pre Prácu za rohom nie je žiadna veda. Ak však má byť naozaj úspešný, je dobré dodržiavať niekoľko zásad. Prejdite si ich a na konci nájdete stručné zhrnutie na ich lepšie zapamätanie.
Ako má vyzerať titulok a čo doň nepatrí
Titulok je jednoducho nadpis pre inzerát. Zvyčajne je to prvá vec, ktorú uchádzač či uchádzačka uvidí v aplikácii. Buďte v ňom struční, ale jasne opíšte pozíciu, ktorú potrebujete obsadiť. Opis by mal zodpovedať tomu, čo bude nový kolega alebo kolegyňa po zapracovaní skutočne robiť. Tu je niekoľko tipov, ako takýto titulok môže vyzerať:
- Špecialista/ka na výdaj v sklade
- Predavač/ka v obchode s elektrom
- Konzultant/ka predaja, radca v oblasti technológií
Hneď v titulku sa dá spraviť niekoľko chýb, vyhnite sa tým najčastejším:
- NEPOUŽÍVAJTE VŠETKY PÍSMENÁ VEĽKÉ – inzeráty potom pôsobia agresívne a nedôveryhodne.
- Do titulku nepatrí názov firmy, miesto práce ani plat – tie majú v aplikácii svoje miesto.
- Nebuďte strohí až príliš – opis vodič, predavač atď. je príliš všeobecný a navyše nepriamo diskriminuje uchádzačky.
Pre každú pozíciu vlastný opis
Dajte si tú námahu a investujte do opisu pozície trochu času. Vráti sa vám to formou správnych a kvalitných uchádzačov. Ak hľadáte viacero pozícií a každá je iná, nemalo by sa stávať, že každý váš inzerát sa bude začínať a končiť rovnako.
Viete, že: Ľudia si najčastejšie hľadajú prácu na začiatku týždňa? V rámci roka je to obdobie na začiatku januára? Prispôsobte podľa toho uverejnenie svojho inzerátu
Neprežeňte to s dĺžkou
Špecialitou Práce za rohom je, že ide o mobilnú aplikáciu. Tomu je potrebné inzerát prispôsobiť. Pamätajte, že ľudia vo všeobecnosti neradi čítajú dlhé texty, a už vôbec nie v mobile. Opis práce teda pokojne zostavte v bodoch. Jasne a stručne. Musíte sa zmestiť do 500 znakov.
Ako bude vyzerať náplň práce?
Prispôsobte inzerát uchádzačom a uchádzačkám. Vžite sa do ich kože a opíšte prácu tak, ako by ste si sami chceli prečítať, čo vás na tej pozícii čaká. Môžete sa inšpirovať týmito príkladmi z praxe:
- „Hľadáme kuriéra pre zásielkovú službu. Budete doručovať zákazníkom balíčky po celom meste, takže musíte vedieť dobre šoférovať. A hoci už máme celú bandu kuriérov, väčšinu dňa budete v aute sám/sama. Preto očakávame samostatnosť. Trúfnete si na to?“
- „Dobre vieš, že bez práce nie sú koláče. No vieš na ne zarobiť to správne cesto? Pridaj sa k nám. Do našej novootvorenej domácej pekárne vo Vavrišove totiž hľadáme skúseného pekára či pekárku. V tíme ťa čakajú ďalší traja kolegovia a určite sa s nami nebudeš nudiť.“
Tip personalistu: Napíšte inzerát „ľudsky“, aby mu každý rozumel. Zvoľte však tón, ktorý je typický pre vašu spoločnosť. Inak bude komunikovať banka, inak pekáreň alebo e-shop.
Požiadavky áno, ale nie prehnané
Dali ste si s inzerátom prácu, uviedli ste doň všetko dôležité, a uchádzači sa nehrnú? Popremýšľajte, či ste to neprehnali s požiadavkami. Nehľadajte supermanov! Prax dokazuje, že ak budete žiadať priveľa, odradíte skromných uchádzačov. Opíšte najmä to dôležité, čo nepustí (napríklad znalosť niektorých programov alebo vodičský preukaz, ak ide o obchodného zástupcu pre celé Záhorie).
A ako zabezpečiť, aby boli požiadavky v inzeráte prehľadné a viditeľné na prvý pohľad? Využite napríklad odrážky alebo iné symboly. Do jedného inzerátu však len jeden typ odrážok, hoci si je z čoho vyberať:
→
✦
✓