banner

Skús vyladenú mobilnú aplikáciu

rating

Domov

-

Tipy na hľadanie práce

-

Pozor na chyby v nábore: Dokedy a ako odpovedať uchádzačom

Pozor na chyby v nábore: Dokedy a ako odpovedať uchádzačom

Pozor na chyby v nábore: Dokedy a ako odpovedať uchádzačom

Pre úspešný nábor je efektívna komunikácia s uchádzačmi kľúčová. Ako sa s nimi „rozprávať“ v rôznych fázach náboru a v akých lehotách im ideálne odpovedať?

Dobre načasovaná a formulovaná komunikácia s uchádzačmi je dôležitá aj kvôli budovaniu vašej značky zamestnávateľa a zabezpečeniu spokojnosti uchádzačov. Či už sú úspešní, alebo ste sa rozhodli ich z výberového konania vyradiť.


Ako získať dobrých ľudí? Dostávajte tipy pravidelne

Zistite, čo funguje iným

Pritiahnite tých pravých

Max 1 e-mail týždenne

Svoje údaje máš v bezpečí. Zobraziť viac

1. Potvrdenie prijatia životopisu

Po prijatí životopisu je dôležité potvrdiť to čo najskôr, ideálne do 24 hodín. Toto potvrdenie môže byť automatické, ale je vhodné ho doplniť krátkou poznámkou, ktorá uchádzača informuje o ďalšom postupe a približnom termíne vášho rozhodnutia. Napríklad:

„Ďakujeme za Váš záujem o pozíciu (názov pozície) v našej spoločnosti. Váš životopis a ďalšie dokumenty k nám dorazili v poriadku. Počas nasledujúcich dvoch týždňov od nás môžete očakávať odpoveď, či postupujete do ďalšieho kola.“


2. Pozvánka do druhého kola 

Lehotu, ktorú ste sľúbili, je dôležité dodržať. Dva týždne sú optimálne na to, aby uchádzač nestratil nádej na prijatie a záujem o pozíciu. Ak mu nemôžete rozhodnutie o jeho postupe či zamietnutí oznámiť v sľúbenom termíne, nie je to síce značka ideál, ale ešte stále máte šancu udržať si ho, ak mu v avizovanej lehote dáte aspoň vedieť, že sa rozhodnutie posúva a o koľko dní. Potom je už naozaj nutné poslať jasné áno alebo nie. 


3. Odpoveď uchádzačom po pohovore


Tým, ktorí postupujú ďalej

Ak uchádzač uspel a bude pokračovať v ďalšom kole, prípadne bol rovno vybraný, je vhodné ho informovať do troch až štyroch dní po pohovore, najneskôr však do týždňa. Oznámenie by malo zahŕňať detaily o ďalšom postupe a termínoch nasledujúcich krokov. 


Uchádzači, ktorí neuspeli

Aj uchádzačom, ktorí neboli vybraní, je dôležité odpovedať včas. Ideálna lehota na spätnú väzbu je do týždňa až desiatich dní po pohovore. Či už zvolíte telefonickú odpoveď, alebo e-mailovú, mala by byť zdvorilá, stručná a mala by zahŕňať dôvod, prečo nebol uchádzač vybraný. Naopak, ak pridáte, čo sa vám na uchádzačovi, páčilo, povzbudíte ho a motivujete na prípadnú účasť v niektorom budúcom výberovom konaní. Napríklad:

Ďakujeme za Váš čas a úsilie, ktoré ste venovali pohovoru na pozíciu (názov pozície). Rozhodli sme sa však pre iného uchádzača, ktorý lepšie vyhovuje našim aktuálnym potrebám. V každom prípade sme však ocenili Vaše skúsenosti x, y a tieto vaše silné stránky: a, b, c. V budúcnosti by sme Vás preto radi informovali o ďalších možnostiach práce u nás.


3. Aký tón zvoliť

Forma komunikácie sa môže líšiť v závislosti od pozície a fázy náboru. Na stručné odmietnutie alebo potvrdenie postupu do ďalšieho kola sa hodí krátky telefonát alebo e-mail. Uchádzačom na vyššie alebo technickejšie pozície, prípadne tým, ktorí absolvovali testy odbornosti, je lepšie poslať obsiahlejšiu správu. Tá by mala zahŕňať detailnejšiu spätnú väzbu od hodnotiteľov. Takých uchádzačov už by nemalo byť veľa. 


4. Zásady komunikácie s neúspešnými uchádzačmi

  1. Úprimnosť a rešpekt: Buďte zdvorilí a oceňte čas a úsilie uchádzača.
  2. Konkrétna spätná väzba: Uveďte dôvody, prečo nebol uchádzač vybraný.
  3. Pochvala a ocenenie: Zaznamenajte aspekty, ktoré sa vám na uchádzačovi páčili.
  4. Ponuka budúcich možností: Ak je to vhodné, vyzvite uchádzača, aby sledoval vaše budúce ponuky práce.

Rada na záver

Nezabúdajte uvádzať pri komunikácii kontakty na osoby, na ktoré sa môžu záujemcovia obrátiť, keby im nebolo niečo jasné. Ak s uchádzačmi hovoríte telefonicky, na záver sa uistite, že všetkému rozumeli. Predsa len ľudia na druhej strane bývajú nervózni a v takom rozpoložení môžu mať problémy zapamätať si dôležité veci.  

Je tu jar a s ním nutnosť nabrať posily? Inzerujte v aplikácii Práca za rohom. Je to jednoduché, rýchle a prehľadné. 


Mohlo by ťa zaujímať

 Pozor na chyby v nábore: Opíšte firmu aj benefity tak, aby ste zo seba predali to najlepšie

Pozor na chyby v nábore: Opíšte firmu aj benefity tak, aby ste zo seba predali to najlepšie

Pracovný inzerát je čoraz viac marketingovým nástrojom, ktorý musí zaujať a motivovať. Využite to a zostavte atraktívnu ponuku, ktorá bude pôsobiť priateľsky, a pritom profesionálne a osobito.

Čo napísať do pracovného posudku? Fakty namiesto dojmov

Čo napísať do pracovného posudku? Fakty namiesto dojmov

O vypracovanie posudku vás môže zamestnanec požiadať počas pracovného pomeru aj po jeho skončení. Po tom, ako žiadosť dorazí, máte 15 dní na jeho odovzdanie. Aj keď napísať posudok nie je zložité, je dobré... celý článok

Pozor na zlý inzerát: Pozrite sa, ako napísať pracovnú ponuku, ktorá medzi ostatnými zažiari

Pozor na zlý inzerát: Pozrite sa, ako napísať pracovnú ponuku, ktorá medzi ostatnými zažiari

To, čo v inzeráte uvediete a akou formou, často rozhoduje o tom, či naň uchádzači zareagujú. Preto jeho text nepodceňte a aspoň trochu sa s ním „pohrajte“.

Všetky články

Hľadáš prácu?

Stiahni si aplikáciu pre uchádzačov.

Google Play
App Gallery
App Store

Ako získať dobrých ľudí? Dostávajte tipy pravidelne

Zistite, čo funguje iným

Pritiahnite tých pravých

Max 1 e-mail týždenne

Svoje údaje máš v bezpečí. Zobraziť viac


V Práci za rohom máš najväčšiu šancu nájsť si prácu blízko domova a prestať dochádzať. Vyberaj z voľných miest a brigád po celom Slovensku, napríklad v lokalitách Bratislava, Košice, Prešov, Žilina, Banská Bystrica, Nitra, Trnava, Trenčín a mnohých ďalších.

Používame cookies, pozri Podmienky služby. A tiež chránime tvoje osobné údaje, pozri Zásady ochrany súkromia. Viac o reklame na portáloch Alma Career a transparentnosti si môžete prečítať na našej Informačnej stránke. Tu je naša Technická špecifikácia.