Pracovný inzerát je čoraz viac marketingovým nástrojom, ktorý musí zaujať a motivovať. Využite to a zostavte atraktívnu ponuku, ktorá bude pôsobiť priateľsky, a pritom profesionálne a osobito.
Vyššie uvedené nedosiahnete, ak do inzerátu napíšete ničnehovoriace „zázemie stabilnej firmy“ alebo „príjemné pracovné prostredie“. Alebo to aspoň nevysvetlíte a neukážete na niečom konkrétnom. Bez toho bude vaša firma pôsobiť ako nudný patrón, zameniteľný za tucet iných. Skúste preto vymyslieť, čím neosobný obsah nahradiť.
Aká ste firma?
Kto ste, čo robíte, ako dlho a čo ste za ten čas dosiahli. Aká je vaša misia. Opíšte firmu čo najkonkrétnejšie a bez ustálených slovných spojení, ktoré toho ľuďom príliš nepovedia.
„Sme stabilná, zabehnutá spoločnosť“.
X
„Vznikli sme v roku 2006 ako projekt dvoch nadšencov. Dnes sme dvojka na trhu a pracuje pre nás viac ako 250 ľudí.“
„Rýchlo/dynamicky sa rozvíjajúca spoločnosť.“
X
„V posledných dvoch rokoch sme otvorili sedem nových pobočiek.“ Alebo: „V minulom roku sme zvýšili počet zákazníkov o tretinu a stále rastieme.“
Čo ponúkate?
Okrem klasických benefitov si skúste spomenúť na všetko, čím sa môžete pochváliť. Opäť to rozveďte tak, aby si pod firemnými prednosťami dokázali ľudia predstaviť niečo hmatateľné.
Môžete tiež triediť benefity podľa toho, či naberáte na seniorskú, alebo juniorskú pozíciu. V prvom prípade bude pre uchádzačov zaujímavý napríklad príspevok na letné tábory pre deti, v druhom možnosť čerpať sick days alebo dni voľna navyše.
- Príjemné pracovné prostredie: Máme prevádzku v citlivo zrekonštruovanom statku, moderné šatne, sprchy, dve kuchyne s mikrovlnkami a kávovarmi a úschovňu bicyklov.
- Príjemný kolektív: Každý rok organizujeme niekoľko firemných akcií vrátane zimného bálu s tombolou a letného športového turnaja s grilovaním vo firemnej záhrade.
- Týždeň dovolenky navyše: 5 týždňov zaslúženej dovolenky a navyše 4 dni zdravotného voľna.
- Flexibilný začiatok zmeny (napr. možnosť voľby medzi 18.00 a 20.00).
- Ponuka celoročného vzdelávania: Môžete sa zlepšovať na jazykových lekciách alebo využívať odborné kurzy XY.
- Profesijný rozvoj: Máme prepracovaný systém rozvoja zamestnancov, vďaka ktorému sa môžete vypracovať z operátora výroby na vedúce miesto rovnako ako desiatky našich kolegov pred vami.
S dĺžkou inzerátu to však nepreháňajte. Ak máte profil na Atmoskope, môžete ho do inzerátu priamo pridať. Predtým ho však skontrolujte a uistite sa, že hodnotenia, ktoré vám súčasní aj bývalí zamestnanci dávajú, môžete použiť ako lákadlo pre uchádzačov.
Inzerujte aj v aplikácii Práca za rohom, ktorá sa špecializuje na hľadanie práce v mieste bydliska uchádzačov.