To, čo v inzeráte uvediete a akou formou, často rozhoduje o tom, či naň uchádzači zareagujú. Preto jeho text nepodceňte a aspoň trochu sa s ním „pohrajte“.
Ak sa chystáte publikovať inzerát, nekopírujte slepo ten, ktorý bol zverejnený už mnohokrát. Môžu v ňom byť zastarané informácie nielen o náplni práce, ale aj o ponúkaných benefitoch. Všeobecné frázy zaváňajúce klišé je dobré odstrániť (napr. dynamická rozvíjajúca sa spoločnosť) a nahradiť ich niečím konkrétnejším: Sme poprednými inovátormi vo vývoji a výrobe vybavenia pre vysokohorskú turistiku.
Na názve pozície záleží
Zamyslite sa nad titulkom inzerátu. Je dôležité, ako označíte samotnú pozíciu. Snažte sa byť čo najkonkrétnejší a skúste pridať nejakú špecifickú charakteristiku, aby ste sa odlíšili od konkurencie.
Operátor logistiky x Operátor logistiky s príspevkami na dopravu
Obchodný zástupca x Predajca záhradného vybavenia
Čo bude hlavnou úlohou nováčika
Aj v opise pracovnej náplne buďte čo najkonkrétnejší. Píšte tak, aby si záujemca vedel predstaviť svoj bežný pracovný deň. Vzhľadom na to, že uchádzači venujú inzerátu pozornosť približne 14 sekúnd, oplatí sa používať odrážky a kľúčové informácie zvýrazniť.
- Po nástupe sa vás ujme náš tím, ktorý vám objasní fungovanie všetkých aplikácií a systémov, ktoré budete vo svojej práci používať. Takisto sa dozviete všetko o našich produktoch a spôsoboch, ako komunikovať s klientmi a budovať s nimi vzťahy založené na dôvere.
- Keď všetko zvládnete, dostanete svojich prvých klientov, ktorým budete radiť so všetkým, čo potrebujú vyriešiť v ich momentálnej životnej situácii. Zároveň im budete aktívne ponúkať produkty a služby našej úverovej spoločnosti a hľadať možnosti, ako ich u nich vhodne nastaviť.
- Budete mať dobrý pocit z toho, že ľuďom pomáhate s financovaním ich snov a plánov.
- Ak si s niečím nebudete vedieť poradiť, na pobočke vám poradí seniorný kolega alebo kolegyňa, ktorého/-rú dostanete prideleného/-ú.
- Pracovať budete na moderných tabletoch a počítačoch a s najnovšími technológiami vrátane AI.
TIP: Ako pracovať v inzeráte aj pri výberovom konaní so zverejňovaním mzdy, si prečítajte tu.
Požiadavky skroťte na tie najnutnejšie
Ak zahltíte uchádzačov tým, čo všetko musia vedieť, odradíte aj tých, ktorí všetky vaše požiadavky nesplňujú, ale na pozíciu by sa hodili, ak by sa niečo doučili. Preto medzi požiadavkami uvádzajte len tie nevyhnutné. Zvlášť zvážte, či je na danej pozícii naozaj nutné hovoriť plynule po anglicky, mať vodičský preukaz skupiny B alebo vysokú školu. Ak áno, uveďte prečo.
Vodičský preukaz skupiny B x Niekoľkokrát v týždni budete obchádzať zákazníkov a ponúkať naše služby na osobných stretnutiach, chce to teda aktívneho vodiča/-ku.
Pochváľte sa tým, čo ponúkate
Benefity píšte vo vhodnom poradí podľa skupiny, na ktorú inzerátom cielite. Niečo iné motivuje skúseného odborníka či odborníčku v strednom veku s dvomi deťmi, ktorí ocenia flexibilný začiatok a koniec pracovného času a možnosť home office, a niečo iné nadchne absolventa či absolventku, ktorí majú chuť učiť sa a posúvať (školenia hradené zamestnávateľom, zľavy na firemné produkty, sick days).
Pokiaľ ide o priebeh výberového konania, buďte transparentní
Uchádzačov tiež motivuje, ak vedia, čo ich po výberovom konaní čaká ďalej. Ak je to možné, uveďte preto, dokedy môže uchádzač čakať odpoveď na svoje CV. V prípade, že má výberové konanie niekoľko kôl, môžete objasniť, ako bude ďalej pokračovať. Nezabudnite tiež uviesť kontakt pre prípad doplňujúcich otázok.
Ako všetko vyzerá v mobile?
Zatiaľ čo vy inzerát píšete na počítači, uchádzači si ho zvyčajne čítajú v telefóne, najmä v aplikácii Práca za rohom. Skontrolujte teda, ako inzerát vyzerá v mobile, a upravte prípadné chyby v zobrazení.
Potrebujete posily? Zverejnite v aplikácii Práca za rohom inzerát, ktorému žiadny vhodný uchádzač neodolá.