Niektoré slová sa píšu do inzerátov tak nejako automaticky, napríklad komunikatívnosť, flexibilita alebo primerané platové ohodnotenie. Prečo je dobré také slová či frázy vymeniť alebo ich aspoň špecifikovať?
Klišé sú prísne vzaté slová alebo slovné spojenia, ktoré sa častým používaním obsahovo vyprázdnili. Keď odhliadneme od štylistickej neoriginality klišé, ktorá váš inzerát urobí ľahko zameniteľným s ostatnými ponukami, je tu ešte ďalší problém; a to, že pod klišé si každý predstaví niečo trochu iné.
V akom zmysle požadujete alebo ponúkate flexibilitu?
Slovo flexibilný alebo flexibilita sa väčšinou uvádza v súvislosti s pracovným časom. Lenže kým uchádzač si pod ním väčšinou predstavuje, že nemusí byť v kancelárii od do a občasnú prácu z domu, zamestnávateľ môže mať skôr na mysli, že kandidát bude ochotný pracovať nadčas. Ak teda v inzeráte použijete výraz flexibilita alebo flexibilný, skúste špecifikovať, čo tým konkrétne myslíte.
Znamená pre vás flexibilita, že bude musieť zamestnanec pracovať občas aj cez víkend? Alebo máte nárazové projekty a robia sa napríklad dvanásťhodinové zmeny? To by ste mali v ideálnom prípade v inzeráte vysvetliť.
Čo najväčšia otvorenosť a úprimnosť pri opise nárokov na danú pozíciu sa firmám z hľadiska úspešnosti náboru a predovšetkým prežitia kandidátov počas skúšobnej lehoty oplatia. Zabezpečia si tak odpovede od uchádzačov a uchádzačiek, ktorým nebudú uvedené podmienky, ako je napríklad práca cez víkend, prekážať. Firma a kandidát či kandidátka si vďaka tomu hneď na začiatku lepšie zladia očakávania. To ušetrí čas obom stranám.
Je potrebné nájsť niekoho komunikatívneho
Podobné nedorozumenie môže vzniknúť aj v prípade slova komunikatívnosť. Je to schopnosť rokovať so zákazníkmi, počúvať ich a potom im ponúknuť produkt, ktorý by najlepšie riešil ich problémy? Alebo komunikatívnosť znamená umenie robiť sprostredkovateľa medzi dvoma stranami, ktoré si nemusia tak úplne rozumieť? Napríklad ľudia z IT a zamestnanci z iného oddelenia.
Komunikatívnosť môže byť aj schopnosť dohodovať; napríklad lepšie dodávateľské podmienky. Aj v tomto prípade sa preto pri písaní inzerátu oplatí zamyslieť sa a pokúsiť sa vysvetliť, ktorou z vyššie uvedených komunikatívností by mal hľadaný pracovník disponovať.
Adekvátna mzda zaručená
Čo najkonkrétnejší sa snažte byť aj v tom, čo ponúkate. Slovným spojením primerané platové ohodnotenie potenciálnych záujemcov práve nenalákate, pretože im to nič nepovie. Vlastne si pod ním väčšina ľudí predstaví skôr nízku odmenu. Ak je ponúkaná základná mzda málo konkurencieschopná, skúste v inzeráte zdôrazniť nejaký menej tradičný benefit, alebo benefit prepočítateľný na peniaze.
Tie stierače, ostrekovače, to nemusíte hlásiť
Zamyslite sa aj nad tým, či do požiadaviek písať vlastnosti, ako je spoľahlivosť, zodpovednosť, samostatnosť alebo schopnosť učiť sa. Tieto charakteristiky sa u kandidátov predsa predpokladajú automaticky. Alebo by ste zamestnali niekoho, kto je nesamostatný, nespoľahlivý, nezodpovedný a nechce sa nič nové naučiť?
Hľadajte zamestnancov v aplikácii Práca za rohom. Je to rýchle a efektívne.