Dohodli ste sa s vybraným uchádzačom alebo uchádzačkou, ale nastúpi až o niekoľko týždňov? Obdarujte ho/ju. Čo by malo byť v uvítacom balíčku?
Môže to byť nebezpečná chvíľa: čas medzi úspešným náborom a podpisom zmluvy. Potenciálny zamestnanec či zamestnankyňa by mala zostať s firmou v kontakte, aby sa na oboch stranách zvýšila istota, že nováčik naozaj nastúpi.
Pošlite balíček
Prispieť k tomu môže aj zaslanie uvítacieho balíčka. Vďaka nemu sa bude nový kolega alebo kolegyňa cítiť súčasťou tímu ešte pred nástupom. Čo dať do takého balíčka?
- Príručka nováčika – ide o stručný materiál, kde bude opísaná napríklad štruktúra spoločnosti, firemná kultúra, komunikačné kanály, pracovný čas, dress code alebo pracovný odev, fungovanie kantíny, umiestnenie šatní a ďalšie dôležité veci. Príručka odpovedá na mnoho otázok skôr, než sa bude musieť nováčik opýtať, čo znižuje stres z nástupu do nového prostredia.
- Pracovné potreby – sú to drobnosti, ale ak majú pekný dizajn, potešia každého novo nastupujúceho. Či už sú to bloky, perá, alebo podložky pod myš. Pre manuálne pracujúcich zase napríklad pracovné odevy, tašky, termosky, pekný kúsok náradia a ďalšie pomôcky, ktoré je možné navyše označiť menom nového kolegu či kolegyne alebo nejakým osobným odkazom.
- Vzdelávacie materiály – nielen odborných špecialistov poteší ponuka vzdelávania. Zďaleka to nemusia byť len tlačené publikácie, ale aj e-knihy či online kurzy, z ktorých môže nováčik sám vyberať.
- Kultúrne či wellness poukazy – hradená návšteva výstavy, koncertu, ale aj reštaurácie alebo wellness zariadenia budú dôkazom, že firma myslí na wellbeing svojich ľudí.
- Drobné darčeky v podobe hrnčeka, sviečky alebo kozmetiky tiež prispejú k vytvoreniu pozitívnej väzby k firme.
Radšej žiadny než zlý
Ak posielate uvítací balíček, dajte si na ňom záležať. Ľudia majú dnes vo zvyku všetko hodnotiť a zdieľať na sociálnych sieťach. Ak dostanú darček, ktorý ich naozaj poteší, môžu urobiť firme a značke zamestnávateľa dobrú službu. A naopak. Než zlý darček, to radšej žiadny.